POGOVORI MED VZHODOM IN ZAHODOM Pogovori med častitim V. P. Hartom in Satjaradžo daso KRŠČANSTVO IN ZAVEST KRIŠNE.
POGOVORI MED VZHODOM IN ZAHODOM
Pogovori med častitim V. P. Hartom in Satjaradžo daso
KRŠČANSTVO IN ZAVEST KRIŠNE
Končno! Jasna in jedrnata ocena dveh velikih svetovnih teističnih izročil, predstavljena v vsakdanjem, vsakomur razumljivem jeziku. Odkritosrčni, vendar spoštljivi, iskreni in objektivni pogovori med krščanskim učenjakom in izučenim Krišnovim služabnikom postavljajo nova merila v medverskih dvogovorih.
Telefonsko naročanje: 064 114 108 ali 01 431 12 25
Pošiljko naročeno do 13:00 ure dostavimo naslednji delovnik.
Brezplačna dostava pri nakupu nad 50,00 EUR. Sicer pa 4€ oz 1€ dodatno ob plačilu po povzetju.
Častiti Alvin Van Pelt Hart je znan krščanski teolog. V anglikanskega duhovnika je bil posvečen leta 1949, ko je naredil magisterij iz teologije na Splošnem teološkem semenišču v New Yorku. Sredi petdesetih let so ga zaprosili, naj za knjigo Invalidi in njihova rehabilitacija (The Handicapped and their rehabilitation) napiše poglavje Vera in invalidi (Religion and the Handicapped). To delo je danes cenjeno kot pomemben prispevek na tem področju. Častiti Hart je v letih od 1953 do 1966 služboval kot duhovnik in nadzornik kliničnega pastoralnega izobraževanja (Clinical Pastoral Education) v bolnišnici Bellevue. Od leta 1966 pa opravlja enako delo v bolnišnici St. Luke's-Roosevelt.
Satjaradža Dasa Adhikari (Steven Rosen) je avtor številnih knjig, kot so Hrana za duha: Vegetarijanstvo in svetovna verstva (Food for the Spirit: Vegetarianism and the World Religions), Indijski duhovni preporod: Življenje Gospoda Čaitanje in njegov čas (India's Spiritual Renaissance: The Life and Times of Lord Chaitanya) ter Arheologija in vaišnavsko izročilo: Predkrščanske korenine češčenja Krišne (Archeology and the Vaishnava Tradition: The Pre-Christian Roots of Krishna Worship). Je posvečen učenec A. Č. Bhaktivedante Svamija Prabhupade, ustanovitelja Mednarodne skupnosti za zavest Krišne (ISKCON). Čeprav se Satjaradža Dasa ni rodil v Indiji, sta mu pisanje in učenost prinesla ugled pomembnega glasnika v indijski verski skupnosti. Kot ameriški vaišnava je predstavnik za medverske odnose v ISKCON-ovem templju v New Yorku.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
POGOVORI MED VZHODOM IN ZAHODOM
Pogovori med častitim V. P. Hartom in Satjaradžo daso
KRŠČANSTVO IN ZAVEST KRIŠNE
Končno! Jasna in jedrnata ocena dveh velikih svetovnih teističnih izročil, predstavljena v vsakdanjem, vsakomur razumljivem jeziku. Odkritosrčni, vendar spoštljivi, iskreni in objektivni pogovori med krščanskim učenjakom in izučenim Krišnovim služabnikom postavljajo nova merila v medverskih dvogovorih.
V knjigi obravnavane teme:
- Reinkarnacija: dejstvo ali domišljija?
- Jezus v Vedah
- »Cerkvenstvo«
- Krščanska molitev in mantra Hare Krišna
- Čista predanost
- Najvišja duhovnost …
- Malikovanje
- Kristus in Krišna
- Ali so vse vere »eno«?
- Mesojedstvo in pitje vina
- Kdo je Bog?
- Božje kraljestvo
- In veliko več!
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vsebina
Prvo poglavje
• Vera je ena sama
• Monoteizem
• »Ti nisi materialno telo«
• Najvišja zapoved
• Preseljevanje duš
• 8.400.000 življenjskih vrst
• Duhovni razvoj
• Končni cilj
Drugo poglavje
• Vegetarijanstvo
• Vera in dela
• Sočutje in usmiljenje
• Aristotel in Akvinski
• Ne druži se s popivači
• Sveti Frančišek
• Oblast
• Dobro vseh živih bitij
Tretje poglavje
• Pojte sveto ime
• Zavest Krišne
• Prvotni in drugotni vidiki Boga
• Krišna je osebaw
• Malikovanje
• Jahve in Višnu
• Garuda in Kerub
• Pomembnost nasledstva učencev
2022-07-13-PogovoriVzhodomZahodom.indd 3 18. 07. 2022 13:22:38
Četrto poglavje
• Bhagavad-gita
• Hatha-joga
• Diogen in čutno uživanje
• Štiri dobe in juga-dharma
• Ramananda Roj in zavrnitev Gite
Peto poglavje
• Je bil Jezus napovedan v Vedah?
• Brahman, Paramatma in Bhagavan
• Božje kraljestvo
• Krščanska molitev
• Kaj je Om?
• Petje Hare Krišna
• Kdo je Radharani?
Šesto poglavje
• Gospod Čaitanja in Jezus Kristus
• Vasudeva Data
• Vznesenost vdanosti
• Mahabhava in znanost o ljubezni
• Ljubezen do Boga v ločenosti
• Najvišji cilj
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Čst. Hart: Počakajte, nadaljuje se: »Zakaj, če imaš Sveto pismo, še ne
bi smel misliti, da to vsebuje vse moje besede. Niti ne bi smel misliti, da
po meni ni bilo še več zapisanega. Kajti jaz ukazujem vsem ljudem, tako
na vzhodu kot na zahodu, na severu in na jugu ter na otokih morja, naj
zapisujejo besede, ki jim jih govorim. Zakaj po knjigah, ki bodo napisane,
bom sodil svetu …«
Ne mislite, da to sprejemam kot Božje razodetje ali kaj podobnega. Toda
gotovo vsebuje resnico. Mislim, da daje verodostojnost vašemu stališču
o vedski književnosti in drugih svetih knjigah z Vzhoda.
Satjaradža dasa: Da, duhovnost je ena sama. Razodeva se različno,
izbrano, v skladu s časom in okoliščinami. Toda bistvo je isto. Vzemiva
na primer slovar. Imate majhno, priročno izdajo, žepni slovar, ali pa ogromne,
neskrajšane slovarje, kot je ta tukaj na vaši mizi. Oba vsebujeta isto
znanje, le da neskrajšani slovar podaja več podrobnosti in razlaga vsak
odtenek danih besed.
Seveda pa je bistveno, da najdemo izročilo, ki ponuja največje in najpopolnejše
razodetje. Po mojem mnenju Jezus zelo jasno razkriva omejitve
krščanskega razodetja: »Še veliko vam imam povedati, a zdaj ne morete
nositi.« (Jn 16.12)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Čst. Hart: Pripadniki tega starodavnega enobožnega izročila bi gotovo
cenili zapoved, ki jo je Jezus imenoval kot »prvo in najpomembnejšo«:
Ljubi svojega Boga z vsem srcem, z vso dušo in z vsem mišljenjem. Druga
pomembna Jezusova zapoved je: Ljubi svojega bližnjega kakor samega
sebe. Radoveden sem, kako bi vi, kot sodoben izvajalec te starodavne
bhakti joge ali vaišnavizma, razložili Jezusove zapovedi.
Satjaradža dasa: Prva zapoved je enaka bistvu bhakti joge. Kako jo izpolnjevati,
najbolje pojasnjujejo vedski spisi. Sveto pismo, ki bi ga lahko imeli
za dodatek k Vedam, do neke mere nakazuje, kako izpolniti zapoved, naj
ljubimo Boga. Toda poznati Boga, pomeni ljubiti ga – in najbolje ga lahko
spoznamo prek vedskih besedil. Toda o tem ne moremo kar tako razpravljati.
Nekdo bi moral narediti primerjalno raziskavo.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Čst. Hart: Reinkarnacija? To je zelo zanimiva tema, ki ima tudi v krščanskih
krogih dolgo zgodovino. Zelo sporno. Čeprav Tomaž Akvinski gotovo
ni bil znan po oznanjanju reinkarnacije, v svojem delu Summa Teologica
2022-07-13-PogovoriVzhodomZahodom.indd 10 18. 07. 2022 13:22:38
11
(Teološki spis) opisuje, kako osvobojene duše po smrti dosežejo vsaka
svoje mesto. Pravi, da so živa bitja nagnjena tako k »padanju« (gravitas),
kakor tudi k »dviganju« (levitas). Kaj je pravzaprav s tem mislil, ni znano.
V drugem Petrovem pismu je beseda exitus (izhod ali pot, ki vodi ven)
uporabljena za »umiranje«. Izraz vključuje obstoj nečesa, kar po smrti
odide oziroma zapusti telo. Reinkarnacija bi gotovo odgovorila na veliko
vprašanj – kot na primer, kam duša po smrti pravzaprav gre. Navsezadnje
je malo verjetno, da bi milostljivi Bog poslal grešnika v »pekel« že po
enem rojstvu na tem norem svetu. Potreben je čas.
Satjaradža dasa: Da. Po vedskem izročilu mi – duše – ne umremo. Pravzaprav
se samo »recikliramo«.
Čst. Hart: (smeh) Reinkarnacijo so sprejeli številni misleci zgodnje Cerkve.
Po mojem mnenju je ponovno utelešenje razumska razlaga tistega, kar
se zgodi v trenutku smrti. Konec koncev tudi prvi zakon termodinamike
(zakon o ohranitvi energije) pravi, da energije ni mogoče ne ustvariti ne
uničiti. Kaj se torej v trenutku smrti zgodi z energijo, ki daje telesu življenje?
Satjaradža dasa: To je nedvomno retorično vprašanje.